Back to the list

7 najčastejších chýb, ktoré robíte na svojich stránkach 

Mať webovú stránku je dobrý nápad, pretože sa priblížite svojim potenciálnym zákazníkom, ale ak chcete mať dobrú webovú stránku je dôležité vyhnúť sa chybám, ktoré pri tvorbe stránky vznikajú. My Vám prinášame 7 najčastejších chýb, ktorých sa majitelia web stránok dopúšťajú.  


1. Príliš málo alebo príliš veľa textu

Určite sa Vám stalo, že ste hľadali niečo na rôznych stránkach a buď ste našli nekompletné informácie alebo ich bolo príliš veľa. Keď je informácií príliš málo, začnú si potenciálni zákazníci hľadať informácie inde. Keď je textu príliš veľa stránka je neprehľadná a popravde asi nikomu sa nechce prehrabávať kopou informácií, keď hľadá iba jednu. 

2. Zameriavate sa na seba a nie na zákazníka 

Áno, je dobré napísať niečo aj o sebe a svojich úspechoch, ale na prvom mieste by mal byť zákazník a zameranie sa na jeho potreby. Pozrite sa na to zo strany návštevníka Vašej stránky zaujíma Vás viac produkt, ktorý ponúkate alebo informácie o podniku ako takom. 

3. Neresponzívna stránka 

Väčšina z nás vlastní smartphone, ktorý nám často nahrádza klasický počítač alebo notebook. To znamená, že pravdepodobne aj Vašu stránku si ľudia pozerajú práve cez telefón alebo tablet. Preto je dobré, ak máte responzívny web a návštevníci nemusia bojovať s neprehľadnou a nečitateľnou stránkou, nemusia si ju približovať a nestáva sa, že kliknú inde ako pôvodne chceli. 

4. Gramatické chyby 

Záleží nie len na obsahu a štylizácií textu, ale aj na tom, aby text bol napísaný gramaticky správne. Predsa len je to Vaša vizitka a niečo to o Vás hovorí.   

5. Neprehľadná stránka

Nájde návštevník Vašej stránky hneď čo hľadal? Je navigácia jednoduchá? Ak nie, stránka je neprehľadná a návštevníkov stojí veľa energie nájsť čo hľadajú, a preto odchádzajú a hľadajú informácie inde.  

6. Kontakt

Je dobré, ak uvediete kontakt, na ktorom Vás môžu zákazníci kontaktovať. Môžu mať otázky, na ktoré nenájdu odpovede na Vašej stránke. Tak isto je dobré, aby keď Vás kontaktovali dostali rýchlu a adekvátnu odpoveď.  

7. Kľúčové slová

Máte správne kľúčové slová? Je ich príliš veľa alebo príliš málo? Sú kľúčové slová príliš všeobecné? Kľúčové slová na Vašej stránke musia byť výstižné, súvisiace s obsahom. Ak zvolíte nevhodné kľúčové slová, na Vašu stránku sa dostanú potenciálni zákazníci len veľmi ťažko alebo sa na ňu dostanú ľudia, ktorí nemajú záujem o Vami ponúkané produkty alebo služby. 

Pozrite si aj článok ako dať vedieť vyhľadávačom, že existujete