Back to the list

7 častých SEO chýb na stránkach, ktoré často robíme

Mnohé SEO chyby na stránkach vznikajú jednoducho z dôvodu nedostatočnej vedomosti alebo iba lenivosti. A pritom je veľmi jednoduché ich odstrániť alebo napraviť. Pozrite sa na nasledovných 7 chýb a zamyslite sa nad tým, či ich robíte aj vy.


1. Ignorujete detaily

 Publikovať obsah je jedna vec, kvalitné články, obrázky, videá, prelinkovania a všetko ostatné, no často zabúdame na drobnosti. Skontrolujte si po sebe:

  • Majú všetky obrázky vyplnený ALT atribút?
  • Máte správne nastavené titulky na stránke?

Len pre zaujímavosť, nahodil som do Google vyhľadávať frázu„Len ďalšia Wordpress stránka“ a prekvapivo len po slovensky našlo 16,000 výsledkov. Po anglicky toto číslo vybehlo už na viac ako 7 miliónov.

Náhodne som si na tie stránky poklikal a vôbec to nie sú stránky vo výstavbe. Sú to webové stránky v normálnej prevádzke, dokonca niektoré som našiel aj také, ktoré už majú kontaktný formulár na zber e-mailov a atď.

Dávajte pri svojej optimalizácii pozor aj na takéto drobnosti. Nie len vyhľadávač, ale aj používateľ registruje aj takýto malý detail, ako je titulok stránky.

2. Dávate texty do obrázkov

A paradoxne sa to deje väčšinou tým, ktorí potrebujú najväčšiu propagáciu – firmy. Dôvodov môže byť niekoľko:

  • Nevedomosť?
  • Lenivosť?

Mnoho firiem si dá vytvoriť pekné letáky, ktoré dostanú samozrejme aj v elektronickej podobe. A čo s nimi, okrem hádzania do schránok? Šup na web!

Leták je síce pekný, ale na internetovej stránke úplne bezcenný. Text, ktorý je v obrázku nemôže vyhľadávač rozpoznať a teda ani indexovať. Je síce pekné, že tam máte pútavú ponuku, ktorú žiaľ nikto nenájde, lebo nie je zaindexovaná.

Dbajte vždy na to, aby ste nedávali pokiaľ možno žiadne obrázky s textom. Obrázky sú obrázky, text je text. Radšej pridajte pekný obrázok z fotobanky a k nemu textový popis, ktorý nájde vyhľadávač a tým pádom aj vaši klienti.

3. Máte duplicitný obsah

Toto sa dá chápať dvojako. Jednak z pohľadu indexácie jednotlivých podstránok vyhľadávačom a jednak z pohľadu písania textov. Povieme si niečo o písaní textov.

Neodpisujte! Prvé a základné pravidlo písania kvalitných textov. Okrem toho, že porušujete tým niečí copyright, tak navyše ste neprišli ani s ničím originálnym. Dajte si tú námahu napísať vlastné texty, ak sa chcete inšpirovať, tak radšej si prečítajte článok, ale neodpisujte ho. Napríklad ja som sa inšpiroval pri písaní tohto článku iba nadpisom – videl som nadpis na inej stránke „Top 5 SEO chýb“ a ďalej som sa rozhodol písať svoje skúsenosti.

Robte to tak aj vy. Ocenia to nie len vyhľadávače, ale predovšetkým zákazníci!

4. Máte e-shop, ale nie obsah

To krásne čaro XML formátu od dodávateľov :-). Mnoho internetových obchodov robí jednu a tú istú chybu. Naimportujú si produkty automaticky cez nejaký feed od svojho dodávateľa a tam obvykle býva samozrejme cena, názov, nejaké ďalšie informácie o produkte a pár slov, maximálne 1-2 vety o danom produkte.

A teraz si predstavte, že od daného dodávateľa má produkt ďalších 10 e-shopov a urobia presne to isté. Z toho je zmätený už aj vyhľadávač. A čo zákazník? Má dve možnosti – buď bude hľadať e-shop, ktorý ma produkty popísané lepšie a viac sa o nich dozvie (takýto e-shop bude samozrejme vo výsledkoch vyhľadávania nad tým vašim) alebo ak náhodou budú všetky e-shopy rovnaké (všetky bez poriadnej prezentácie produktu), tak bude vyberať podľa ceny, dizajnu stránky alebo ceny dopravy alebo náhodne.

A vy tak prichádzate o zákazníka.

Dbajte na to, aby ste odprezentovali seba aj svoje služby alebo produkty tak, aby zaujali. 

5. Kvalita vs. kvantita

Opačný problém niektorých webov je zase v tom, že myslia len na SEO a úplne zabúdajú, že ten kto nakúpi nie je vyhľadávač, ale zákazník.

Je síce pekné, mať prekrásne optimalizovaný web, dostatok kľúčových slov, odkazov, obrázkov a všetkého možného, ale na druhej strane ak je to hatlanina, v ktorej sa zákazník jednoducho nevyzná, je to zbytočné.

Webovú stránku treba optimalizovať pre zákazníka na prvom mieste a pre vyhľadávače na druhom mieste.

Používajte radšej dlhšie texty, ktoré pomôžu aj zákazníkovi aj vyhľadávaču. Vyhľadávače dnes uprednostňujú weby s kvalitným obsahom. A potrebná hustota kľúčových slov a odkazov sa tak „stratí“.

6. Veľmi všeobecné kľúčové slová

Množstvo webových stránok využíva úplne všeobecné kľúčové slová ako napríklad – počítač, notebook, tablet a podobne. Dostať sa na prvú stránku na tak všeobecné kľúčové slovo ako počítač je skoro nemožné.

Postavte seba do roly zákazníka. Čo hľadáte? Väčšinou niečo konkrétnejšie, napríklad „notebook lenovo“ alebo „predaj notebookov Košice“. 

Toto si zapamätajte a podľa tohto vzorca aj tvorte kľúčové slová. Ak ste z Košíc, pridávajte do kľúčových slov k oblasti svojho biznisu aj slovo Košice.

7. Tento týždeň „je na pláne SEO“

Rôzni manažéri spoločností, ale aj bežní majitelia webových stránok si neuvedomujú, čo to SEO vlastne je. Predstava býva asi taká, že je to niečo čo sa dá „urobiť za týždeň“ alebo jednoducho „zapnúť“.

Vyhradia si čas, počas ktorého sa budú venovať optimalizácii stránok. Napíšu niekoľko článkov, odpublikujú, pozdieľajú. Urobia optimalizáciu, nejaký linkbuilding a zhodnotia – „fajn, na pol roka mám pokoj“.

Publikovať treba pravidelne. V denných alebo týždenných intervaloch. Aby na stránke pribúdal obsah. Tak sa budú vracať na stránku nie len vyhľadávače, ale aj ľudia, ktorí prídu za účelom prečítať si novinky z danej oblasti. A následne sa môžu stať vašimi zákazníkmi. Linkbuilding je tiež dlhodobá záležitosť. Dnes to nie je o tom, ako vytvoriť 50,000 spätných odkazov za hodinu nejakým automatickým nástrojom.

Odkazy je potrebné šetrne vkladať na fóra, do komentárov, do článkov, na iné stránky, ktoré vlastníte. Nerobiť to nárazovo.